summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/tui
diff options
context:
space:
mode:
authorAineopintojen-harjoitustyo-Algoritmit-j <github-hy-tiralabra@v.hix.fi>2024-01-30 08:28:14 +0200
committerAineopintojen-harjoitustyo-Algoritmit-j <github-hy-tiralabra@v.hix.fi>2024-01-30 08:28:14 +0200
commitdb3fd859e42fb3d6b3c1f98473b54e91d78b74e7 (patch)
tree5d08001a2dcd6e3ddaf1f9118c9ae345d4ab7132 /tui
parentfa6a80ea7107c3a1e7c1fa600817b0c5f7be5d36 (diff)
Making it actually possible to select board dimensions.
Diffstat (limited to 'tui')
-rw-r--r--tui/tui.py45
1 files changed, 25 insertions, 20 deletions
diff --git a/tui/tui.py b/tui/tui.py
index f91db05..3369a61 100644
--- a/tui/tui.py
+++ b/tui/tui.py
@@ -7,37 +7,37 @@ from .ansi_draw import AnsiDraw, SuppressDraw
class Tui():
""" Tui - Luokka käyttäjän interaktiota varten """
- # pylint: disable = too-many-arguments
+ # pylint: disable = too-many-arguments, too-many-instance-attributes
def __init__(self,
bot = None,
autoplay = False,
interactive = True,
suppress = False,
- height = 9):
+ height = 9,
+ level_name = "outo lauta"):
- self.autoplay = autoplay
- self.interactive = interactive
- self.suppress = suppress
- self.height = height
-
- # jos ei oo bottia pitää olla interaktiivinen
+ # jos ei ole bottia pitää olla interaktiivinen
if bot is None:
- self.autoplay = False
- self.interactive = True
- self.suppress = False
+ autoplay = False
+ interactive = True
+ suppress = False
# jos ei mitään näytetä ei voi olla interaktiivinen
- self.interactive = False if self.suppress else self.interactive
+ # pylint: disable = pointless-statement
+ (interactive := False) if suppress else ()
# automaattipeli pitää olla päällä jos ei interaktiivinen
- self.autoplay = self.autoplay if self.interactive else True
+ (autoplay := True) if not interactive else ()
+
+ self.autoplay = autoplay
+ self.interactive = interactive
+ self.suppress = suppress
+ self.height = height
+ self.level_name = level_name
self.bot = bot(uncertain=not self.interactive) if bot else None
- if self.interactive:
- self.kbd = Kbd()
- else:
- self.kbd = NoKbd()
+ self.kbd = Kbd() if self.interactive else NoKbd()
if self.suppress:
self.draw = SuppressDraw()
@@ -77,7 +77,8 @@ class Tui():
""" tehtävät kun kuolee """
self.draw.matrix(matrix, x, y)
self.draw.status_line(
- "K " if self.suppress else "Peli ohitse! Kuolit!"
+ f"{self.level_name}: " +
+ f"{'K' if self.suppress else 'Peli ohitse! Kuolit!':<30}"
)
self.kbd.read_action()
@@ -85,7 +86,8 @@ class Tui():
""" tehtävät kun voittaa """
self.draw.matrix(matrix, x, y)
self.draw.status_line(
- "V " if self.suppress else "Peli ohitse! Voitit!"
+ f"{self.level_name}: " +
+ f"{'V' if self.suppress else 'Peli ohitse! Voitit!':<30}"
)
self.kbd.read_action()
@@ -93,4 +95,7 @@ class Tui():
""" tehtävät ihan pelin lopuksi """
if self.interactive:
self.draw.matrix(matrix, -1, -1)
- self.draw.status_line("Kiitos! ")
+ self.draw.status_line(
+ f"{self.level_name}: " +
+ f"{'Kiitos!':<30}"
+ )